Spotkanie z Sybirakiem– Panem Henrykiem Ćwikowskim

W dniu 18 stycznia 2016 roku gościliśmy Pana  Henryka Ćwikowskiego, Sybiraka pochodzącego z Bargłówki, który jest współautorem książki pt. „Martyrologium Bargłowskie Syberyjskie doświadczenia mieszkańców Bargłówki i okolic w latach drugiej wojny”. Pan H. Ćwikowski jest serdecznym i otwartym człowiekiem, który chętnie przyjął zaproszenie Pani Dyrektor H. Mołodziejko. Został on wywieziony na Sybir jako niemowlę, więc to co nam przekazał znał  z relacji matki, brata i stryja.  W bardzo interesujący sposób mówił o wywózkach, życiu na Syberii, tułaczce oraz powrocie do Ojczyzny. Relacja o niespodziewanej deportacji, morderczej podróży, ciężkiej pracy, głodzie, chorobach, śmierci podczas pobytu na „nieludzkiej ziemi” była bardzo wzruszająca. Szczególną uwagę zwrócił na  powrót do kraju, który prowadził przez Afrykę.  Pan Henryk przekazał szkole książkę o losach swojej rodziny napisaną wierszem, za co serdecznie dziękujemy. Doceniamy bezpośredni  kontakt z żywym świadkiem historii, ponieważ wpływa na kształtowanie  poczucia patriotyzmu w młodych sercach. 

Oczami dzieci

W ramach realizowanego przez szkołę programu profilaktycznego dzieci wzięły udział w konkursie plastycznym związanym z bezpieczeństwem podczas zimowego wypoczynku. Tegoroczny konkurs odbył się pod hasłem „Moje bezpieczne ferie zimowe”. Do komisji konkursowej wpłynęło 18 prac, z których  wyłonioniono pięć najlepszych. Autorzy wyróżnionych prac otrzymali nagrody i pamiątkowe dyplomy.

Oto lista nagrodzonych osób:

Krzyś Ignatowski kl. I; Wanda Stankiewicz kl. III; Bartek Cudnowski kl. IV; Łukasz Siłkowski kl. IV;  Ola Dąbrowska kl. V

View the embedded image gallery online at:
http://szkolanetta.edu.pl/index.php?start=162#sigFreeId8866f3a46b
  

Filharmonia

        W dniu 13 stycznia 2016 roku obejrzeliśmy występ artystów Filharmonii i Opery Białystok.  Zaprezentowana audycja muzyczna była tematycznie związana z kosmiczną „nieciszą”. Uczniowie poznali nowe terminy muzyczne takie jak: legato stoccato, forte, piano. Słuchali również brzmień instrumentów muzycznych (flet poprzeczny, skrzypce, pianino elektryczne).   Dzieci śpiewały legato, słuchały przykładów muzycznych wielkich kompozytorów (W.A. Mozarta, E. Griega, J.S. Bacha). Żywy kontakt z muzyką okazał się niezwykłym przeżyciem. Artyści zaangażowali również dzieci do wspólnej zabawy, w której bardzo chętnie uczestniczyły.